Gjutning

Vi har gaft våra små och stora gjutnings orgier.

Vi började på söndagen den 6 september.

Efter att ha grävt ut under vårt gamla golv blev det nu dags att gjuta ett nytt som blir en aning nedsänkt.

Betong har inhandlats och brockan är framdragen, men så händer det där som man INTE har räknat med,

brockan går i sönder.

Snabba ryck ut till Hornbach inhadling av en ny och sen är arbetet i gång.

Det blev 4 ton = 160 säckar á 25kg

Och ett utmärkt resultat.



även en bit av köksgolvet blev klart

Igår blev det kvällsgjutning.

Golvet utanför barnensrum blev färdigt innan det blev mörkt.

Här har vi även reglat upp en ny vägg som går ända upp till taknocken.

Jag har idag slängt gammal isolering från vinden, inget vidare.

Tack och lov så har vi handlat nya andningsmasker så jag slapp andas in "skiten"

Det blev en del,
så inatt får vi ligga nära eftersom vi inte har fått upp någon ny isolering.

Nu blir det hem och laga mat till familjen och vår bygghjälparkompis.




Kommentarer
Postat av: Vishetens Fader

Hej Gumman! Hoppas allt väl med dig och gubben! Till svar på din kommentar kan jag här lite diskret avslöja, att dett är jobbet min besvikelse gäller. Efter 3,5 år kört runt på de olika centralerna kastar chefen (Carina J. Eklund) ut mig och en 54 årig vän till mig Carsten, som jag inte vet om du träffat. Detta till förmån för hennes egen styvson som nu fått fast anställning på Sjölunda (grabben med enorma muskler som du snart kommer att träffa på). Jag och Carsten håller på med advokat för att få upprättelse, men vi kommer givetvis aldrig att kunna komma tillbaka. Du förstår hur illa jag mår av att bli utkastad utan någon annan orsak än kanske åldern??? Roligt att höra av dig och vi ses säkert i nå´t annat sammanhang. Hälsa Kent!

Love You! Bengt.

2009-10-13 @ 11:46:47
URL: http://www.metrobloggen.se/standbuyme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0